Kakve probleme može da donese neodlučnost vlade i zakonodavstva već osećaju prodavci polovnih automobila u Nemačkoj. Oni širom Nemačke na svojim placevima već imaju oko 300.000 vozila sa dizel motorima evro 5 norme koje ne mogu da prodaju. Dosadašnji vlasnici su ih prodali iz raznih razloga, pa i budućih zakona koji će se odnositi na starije dizelaše. Budući vlasnici ne žele ni da čiju za ovakva vozila upravo zbog mogućnosti koju je najavila nemačka vlada da će zabraniti ulazak starijim dizelima u veće gradove kao što su Štutgart i Minhen. Vrednost vozila koja se nalaze na placevima širom Nemačke je oko 4,5 milijardi evra, ako se računa prosečna vrednost od 15.000 evra po vozilu.
Kakve probleme može da donese neodlučnost vlade i zakonodavstva već osećaju prodavci polovnih automobila u Nemačkoj.
Oni širom Nemačke na svojim placevima već imaju oko 300.000 vozila sa dizel motorima evro 5 norme koje ne mogu da prodaju. Dosadašnji vlasnici su ih prodali iz raznih razloga, pa i budućih zakona koji će se odnositi na starije dizelaše.
Budući vlasnici ne žele ni da čiju za ovakva vozila upravo zbog mogućnosti koju je najavila nemačka vlada da će zabraniti ulazak starijim dizelima u veće gradove kao što su Štutgart i Minhen, piše sajt Dmotion.
Vrednost vozila koja se nalaze na placevima širom Nemačke je oko 4,5 milijardi evra, ako se računa prosečna vrednost od 15.000 evra po vozilu.
Prema anketama koje su obavljane među dilerima svih marki polovnih vozila, tri četvrtine je izjavilo da mora znatno da spušta cenu vozilima. Isto toliko njih potvrdilo je da proizvođači ne pružaju dovoljnu podršku da bi se ovi mrtvi lageri nekako prodali.
Svi su jednoglasni u stavu da je potrebno da vlada što pre donese jasne zakone, a sa njima i uslove od kada i pod kojim kriterijumima ova vozila neće moći da se voze. Pri tome, brojna vozila koja čekaju svoje kupce su se proizvodila do pre godinu i po.
Iako su VW Grupa, Daimler i BMW prihvatili da softverski unaprede dizelaše novije proizvodnje, kojih ima oko pet miliona, i time im produže legalnu upotrebu u gradovima, postoje i oni koji veruju da softversko unapređivanje neće dovoljno smanjiti emisiju otrovnih gasova.
Skoro 30 odsto ispitanih vozača dizelaša u Nemačkoj da će pokušati što pre da proda svoje automomobile zbog sve bržeg pada njihove vrednosti, pogotovo uz programe subvencija koje od VW-a idu i do 10.000 evra, ako se doveze stari dizel i kupi vozilo iste marke. Problem ovog programa je u tome što obezvređuje polovne automobile, koji su dovezeni na zamenu po principu staro za novo.
Ovo su podaci samo za Nemačku, a masovna histerija, koja je po mnogima ili kasno počela ili snažno isfabrikovana od moćnih lobija, tek će početi u brojnim razvijenim zemljama EU i van EU. Samo je pitanje ko će veštije ili manje vešto da se reši polovnjaka koje više neće želeti da vidi na svojim ulicama.
Najveći paradoks je u tome što su isti ovi, danas “fuj, fuj” dizelaši do pre nekoliko godina dizani u nebesa sa svojom malom potrošnjom i efikasnošću. A kupci k’o kupci bili ovce za šišanje.